Adventsfest!

Hej alla!
Igår var det Adventsfest på skolan. Det började med musik från orchestern kl 10. Sen gick man runt i skolan och kollade på vad som såldes i klassrummen, aulan, skolgården osv, det var som en julmarknad.
Jag köpte två små leksaker till Leon som fyller år på onsdag!

Den här festen var större än den förra och det var mer folk här nu. Dock tycker jag nog bättre om den förra för att det var roliga aktiviteter.
12.30-14.30 jobbade jag med att hjälpa barnen med pysslet vilket gick okej. Mellan 5 och 19.30 typ hjälpte jag till med att städa hela skolan.

Det här var ganska mycket som novemberfesten på Kristofferskolan. Det säljs olika grejer från företag och det finns lite caféer. Där har varje elev också ett pass dom ska jobba och man ska stanna och städa sen. Dock är det större på Kristofferskolan och det finns mer aktiviteter som spöktunnel, en stor gunga osv. Sen har varje klass (kanske inte dom minsta?) ansvar för ett eller flera områden, förra året hade min klass t.ex ansvar för pizzerian, men så var det inte här. På Kristofferskolan pågår det också i 2 dagar och det avslutas med ett lykttåg.

Förresten så är René och Cathy i Dublin tills på fredag så istället är Cathys föräldrar här och ser efter oss.

Ha det så bra!!

Pepparkaks hus som 3:orna gjort
Oma
2016-11-29 @ 09:38:04

Så dom gör pepparkakshus i Frankrike också, jag trodde det var svenskt. Ha en bra vecka, kram,kram.

Svar: Jaha! Jamen tydligen så gör dom det här :)
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0