Colmar och 2 bloggtips

Hej! Idag åkte vi 45 min bort till staden Colmar med klassen, första gången i Colmar för mig. Vi gick på ett museum men jag hann också se en del av staden. Colmar var mysigt med samma typiska hus som i Strasbourg men gatorna är bredare för att bilar ska ha plats för att köra, det gör att staden ändå skiljer sig lite från Strasbourg.
 
Sedan vill jag tipsa om två bloggar:
mirandaiumea.blogg.se Min syster har precis flyttat hemifrån för första gången och på sin blogg skriver hon om hur det är att plugga musik i Umeå och att bo kollektivt. Kolla in!!
 
https://franskadrommar.wordpress.com/ Nicoline är också utbytesstudent i Strasbourg och på hennes blogg kan ni t.ex läsa om hur det är att gå i en fransk kommunal skola och mycket annat spännande! Hon tar jätte fina bilder!
Mamma
2017-03-12 @ 09:41:19

Inga bilder från Colmar?

Svar: Nej det var under skoltid så tänkte att mobilförbudet gällde där också.
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0