Karneval i skolan

Idag hade vi Karneval firande på skolan (ja förresten började jag skolan igen i måndags) Det var kul men ibland långtråkigt när man inte gjorde något. De flesta var utklädda, mer eller mindre. Nere i stora salen kollade vi på när 10:orna höll i någon slags rättegång där någon från varje klass fick någon utmaning som straff. Förstod inte riktigt historien bakom det hela men det kunde t.ex vara att en elev som gjorde ett dance battle mot sin lärare eller brottas mot sin lärare eller så var det bara läraren som skulle klara att svara på olika Mattetal i en speciell rytm, sånna grejer.
Sen dansade vi och spelade musik/kollade på när andra gjorde det (jag t.ex). 
Sedan åt vi kakor och brände en gubbe (som min klass tillverkat) eftersom han hade varit elak under året, han var också med under rättegången. 

Detta var en helt ny fest som jag inte kände till innan. Om två veckor åker vi kanske till en annan by för att kolla på Karnevalen där, för varje by har typ sin egna.

Okej det var allt jag hade för idag! Puss och hej!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0