Le français

Hej allihopa!!
Jag har märkt att det är ganska mycket lättare att lära sig ord här än i skolan. Här kan det vara så att jag hör ett ord flera gånger, tar reda på vad ordet betyder, sen förstår jag ordet nästa gång jag hör det och kan använda det.

I skolan pluggar jag in glosor men sen efter en månad eller så glömmer jag bort dom eftersom jag inte repeterar. Vissa ord kommer jag ju ihåg från skolan och vissa glömmer jag här, men det känns som att det är enklare här.

Annars har jag inte märkt någon stor skillnad i min språkutveckling. Det går ganska bra att ha en konversation men jag förstår fortfarande inte så mycket när dom inte pratar direkt till mig.
Det var det jag hade att säga!
Puss o Kraam!

Oma
2016-11-19 @ 16:39:11

Det kommer sakta men säkert, jag lovar. Vi har gott genom samma procedur när vi kom till Sverige o då hade vi överhuvudtaget inte hört svenska innan.

Mamma
2016-11-19 @ 17:28:44

Det går successivt framåt utan att du själv märker det. I samma veva som du avancerar så höjer du också dina krav. Därför kul om du får besök av någon så kan denne se skillnaden! Fortsätt! Och ha det bäst! Kram mamma

Svar: Ja asså jag är inte missnöjd elr så.
Alicia

Mamma
2016-11-22 @ 19:55:07

Bra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0