Bingo!!

Hellluuuuu! Igår kväll spelade vi bingo med Cathys mamma. Man kunde vinna massa grejer, diskmaskin, mikro, viner, stolar osv. Vi vann inget men Cathys syster som var där med sina två söner, som är jämngamla med Emma och Mattias, hon vann en raclette som är som en mini ugn.
Det var faktiskt blandade åldrar på de som deltog, dock inga ungdomsgäng. Vi höll till i en skolas gymnastiksal och jag såg faktiskt inga lediga platser.

Det gick till så att man hade ett antal lappar där det fanns 3 rader med nummer på. Sen fanns det en kvinna som sa massa olika nummer och när man hörde ett nummer man hade på sin lapp skulle man markera det nummret. När man hade alla nummer på en rad skulle man ropa bingo och då var det klart, sen skulle man ha 2 rader på samma lapp och sen hela lappen. Sen efter ett tag började en ny omgång och vi tog bort alla markeringar och började om. Det här höll på ända till midnatt med 2 pauser för lite mat och fika.

Jag hade 2 lappar medan Emma hade 8. I början tyckte jag att det gick lite snabbt eftersom det tog lite tid att översätta för mig men efter ett tag blev det lättare. Jag tyckte det var kul för att jag fick öva siffror men jag tror inte jag vill fortsätta med det här i Sverige, jag vill hellre köpa min diskmaskin själv.

Efter bingot sov vi över hos Cathys föräldrar som bodde nära. Dom bor i ett äldre hus och rummet jag sov i var jätte mysigt. Idag lärde Cathys pappa mig att spela schack, sen vid 2 åkte vi tillbaks hem.

Resten av dagen ska jag nog ta det lugnt och plugga.
Trevlig söndag!!

Mamma
2016-11-28 @ 07:42:57

Körde också bingo på jobbet fast med russin!

Svar: Jaha!
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0