Kalas i Alsace

Idag vid två tiden åkte hela familjen till Renés dotter Marie eftersom hennes dotter fyllde 1 år. Vi kom fram vid tre
och nu är vi påväg hem (kl 7 typ).
På kalaset träffade jag en del släktingar + Natalie (vet inte om hon är en släkting g) och hennes man. Vi var hos Marie och hennes familj som består av hennes man, 2 döttrar på 3 år (tvillingar) och dottern som fyllde 1 år. Jag träffade Renés syster som bor i Tyskland och pratar både tyska och franska. Dit kom också Renés andra dotter Laura (som är gravid) med sin man.

Tycker det finns vissa likheter mellan våra släkter: Leon fyller 7 i november - jag har en kusin som fyllde 7 år i oktober. Min kusin har en nyfödd dotter från den 1 oktober, Natalies har en nyfödd bebis från den 3:e. Min morbror har en treåring och två bebisar som är tvillingar, så där är det omvänt.

Det var iaf trevligt på kalaset, vi fikade och sen lite senare åt vi som aptitretare, ost, småpizzor, chips, brödpinnar osv.

Det var allt för idag! Ha det braaa!! ❤ ❤

Bergen vi åkte längs, hela vägen till Marie
 
Oma
2016-11-07 @ 16:39:47

Kul att vara med på ett kalas i ett annat land, kram, kram

Svar: Ja men det var ganska liknande, vi pratade och lekte med barnen :) KRAM
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0