St Martin

Imorgon är det st Martin men vi lediga då för det är 11 nov, därför firade vi det idag istället. Jag var i skolan som vanligt till kl 4, sen var jag hemma en stund och sen vid 6 åkte vi (alla utom Mattias) till ett slags slott där vi skulle vara.

Firandet gick ut på att promenera i mörkret med lyktor för att ibland samlas och sjunga lite. Sen berättades en saga och tillsist fick vi soppa och lite bröd som vi åt ute i regnet. Allt tog typ 2 h.

Jag tycker att det är kul att se hur man gör på en annan skola men jag gillar "lyktfesten" på Kristoffer mer, det är superfint med lyktorna och sången där. På Kristofferskolan är det en klass, typ femmorna, som framför allt i skolans aula, här däremot deltar både stora och små och det är mysigt (dock kommer knappt någon från gymnasiet).

Det var svårt att få en bra bild men tänkte ändå visa det jag har.

 
Oma
2016-11-11 @ 17:51:51

Jag var en gång på ett sådant fest med Melissa och Martina när dom gick på Waldorf skola. Det var lite kul.

Svar: Jaha vad mysigt!
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0