Bonjour how are you idag?

Min hjärna är lite confused. Jag har tre språk i huvudet, svenska engelska och franska. Jag skulle skriva English på min skolbok, det blev Englais (Anglais heter det på franska)
Jag tänker på svenska, med inslag av franska småord som oui, bon, bien osv, men det är bara kul egentligen.

Jobbigt blir det när jag ska prata engelska. Det är jätte ansträngande, för flera ord behöver jag översätta från franska till engelska i mitt huvud. Så ofta orkar jag inte det och blandar franska och engelska. Jag kan absolut bättre engelska än franska, men just nu ligger vissa franska ord mig närmare än de engelska bara.

Det finns en utbytesstudent från Irland i min klass och han läser både spanska och tyska, som han aldrig läst förut!!!
Nu undrar min skola om jag inte vill läsa tyska också... Nej danke, s'il vous plaît!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0