École Michael 70 år!!

I lördags var jag, Emma och Leon i skolan från kl 2 till ca 6 och var med i firandet av att skolan fyllde år!
Det började med att skolorkestern spelade lite musik. Det var elever från typ 4:an till 12:an som var med, bl.a Emma som spelar violin (eller fiol?).
Sen gick alla närvarande lärare upp på den lilla scenen och sjöng joyeux anniversaire
Det här är vi var och det är Eurytmi salen / aulan, om jag förstått det rätt.
 
Sen var det ett litet spel/spektakel som handlade om skolans historia. Efter det var fanns det olika workshops man kunde gå till. Jag gjorde mina egna stickpinnar genom att vässa och sandpappra. Sen lärde jag mig sticka på nytt eftersom det var så längesen jag stickade.
 
Sen fikade jag och var ute på skolgården där man kunde testa på massa cirkus grejer, jonglering, enhjuling, styltor osv.
 
Skolbyggnaden + cirkus aktiviteterna på skolgården!
 
Jag tycker det var mysigt och trevligt, och kul att testa cirkusgrejer!
Ciao



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0