Engelskan

Hej alla nordbor! Hoppas allt är bra med er! Tänkte berätta lite om dom två engelska lektionerna jag har haft!

Vi gick igenom vilka frågor man kan ställa när man vill lära känna någon + hur man kan svara. T.ex:
What's your name?
What do you like to do in your freetime?
osv...
Sen "intervjuade" vi varann med dom här frågorna!
Väldigt basic enligt mig... Jag är van vid att göra ungefär samma grejer på engelskan som vi gör på svenskan - läsa romaner, skriva uppsatser, hålla presentationer osv... Så det var lite skrattretande när dom inte visste hur man skulle säga Hur gammal är du?

På mina engelska lektioner i Sverige pratas det bara engelska och så har det varit sedan 8:an, minst. Här är det nästan som att så fort läraren säger något på engelska så förstår inte eleverna. Sammanfattningsvis är nivån ganska mycket högre i Sverige.

Det konstiga är att när jag frågade dom i min klass hur mycket engelska dom hade läst sa dom att dom hade läst det i typ 7 år, ca 3 h i veckan på senare tid... - precis som jag...

Jag klarar mig någorlunda med min engelska men jag känner mig inte alls bra på engelska. När jag läser en roman finns det nästan alltid ett ord per mening som jag inte förstår. Sen är jag osäker på ganska basaktiga regler också, så det kanske är bra att nivån är lägre här! Sen är det också skönt att få känna sig lite bra två ggr i veckan...^^

Puss och hejdå!

Anne-Lene
2016-10-15 @ 11:07:20
URL: http://aabye.se/

Så kul att få läsa om din vardag i Frankrike. Härligt att du har det bra och känner dig trygg där. Kram Anne-Lene

Svar: Men åhh va kul att höra! Kram
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0