Första dagarna

Tänkte berätta lite vad vi har gjort dom här dagarna. Första dagen, i torsdags, var jag och mamma själva i Strasbourg. Då kollade vi runt i den centrala delen av staden, som var jätte mysig!! Sen sov vi på vårt hotell :)
 
Soluppgången när vi skulle flyga.
 
I centrala Strasbourg
 
Nästa dag åkte vi till skolan efter vi hade ätit frukost, så vi kom fram vid 10. Vi träffade Hélène och Martine + några andra lärare och fixade med lite papper. Sen gick jag på en franska lektion med min klass, och då var det Martine som höll i den lektionen. Först läste vi ett manus till en pjäs, och då fick jag också läsa högt (!!), sen pratade hon om teater historia. Lektionen var 2 timmar lång och sen kl 1 hade vi lunch. Efter lunchen var det bild i två timmar och sen slutade vi.
Martines dotter Lola kom och hämtade oss med bil och vi åkte till deras hus. När vi kom fram åt vi bröd me ost (dom hade jätte många ostar) och sen yoghurt.
 
Efter det tog vi det lugnt resten av kvällen.
Detta var dagens frukost :)
Sen tog jag och mamma en promenad.
Kyrkan som ligger precis vid deras hus.
Nu tar vi det lugnt och kanske ska åka och handla snart.
A bientôt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0