skola o boende

Tjatja bloggen! ;)
Vill berätta att jag ska bo på två olika ställen, hos Martine som jag har mejlat med och hos hennes kollega Hélène.
Som jag förstått bor Martine på landet/i skogen/ i bergen 30 min från Strasbourg och skolan. Hon bor med sin vuxna dotter och sin mamma (?), och jobbar på skolan som franska lärare.
Helene bor själv och i stan, hon jobbar på skolan som biologi lärare.
Tanken är att jag ska bo på landet på helgerna och i stan i veckorna. Tycker det låter bra eftersom stan är najs i veckorna för det är nära till allt men på helgen vill man kanske koppla av mer i naturen typ :)
Sen kan det här ändras också, det är inte skrivet i sten liksom
 
Sen ska jag gå i en waldorfskola där, vilket känns skönt eftersom jag kommer känna igen mig, iaf med vissa saker. Jag tror jag kommer börja i 2:an på gymnasiet men är inte helt säker. I Sverige jag går waldorf-natur men jag tror inte att jag kommer kunna välja någon inriktning i Strasbourg eftersom skolan är ganska liten (I min blivande klass går det 10 elever)
Här är en länk till min skolas hemsida om ni är intresserade:
http://www.ecole-steiner-strasbourg.fr/
och om ni vill veta skolans läge i förhållande till  staden kan ni klicka HÄR
 
Au-revoir <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0