Slut på teaterperioden...

Bonjour! Nu är teaterperioden slut.. Det slutade med att vi hade ett genrep på torsdagen som gick super dåligt! Jag kunde mina repliker men det var alldeles för ofta som andra inte visste vad dom skulle säga och när. 

På fredagen spelade vi iaf upp första akten för skolan och sen på kvällen för föräldrar och vänner. Om vi skulle gjort akt två också skulle vi vara klara vid midnatt då vi började kl 20. För mig var det mest att jag uttalade dåligt och andra småfel, för dom andra gick det mer eller mindre dåligt, lärarna sofflerade ganska mycket och vissa kom inte in på scen när dom skulle osv.. Men stort sett vet jag inte hur det gick för jag hade inte möjlighet att se när dom andra spelade.

Sen på lördagen spelade vi upp bara akt 2 på kvällen, där har jag mina långa repliker. Första scenen gick relativt bra. Scenen efter blev det kaos, jag fick lite blackout under mina långa repliker men kunde ändå fortsätta men sen blev jag avbruten med en fras som var flera sidor fram så då hoppade vi över flera repliker och det blev kaos. Sen mina sista scener gick okej, jämfört med andra scenen iaf. Men jag vet inte hur det gick för dom andra i min klass...

Igår repeterade vi scenen som blev kaos men han jag gör den med visste inte alls vilken ordning han skulle säga sina repliker! 

Igår, vilket var sista gången vi spelade upp, skrattade publiken där det var meningen och vi hoppade inte över massa repliker. Jag tappade bort mig typ en gång, sa fel en gång och snubblade på orden någon gång, men det var iaf bättre än igår! Synd att familjen såg i lördags och inte igår...

Innan jag spelade upp var jag mer orolig än nervös. Sen när jag väl var på scen var jag jätte skakig i början, och mina för stora skor med klackar hjälpte inte..

Mamma
2017-02-14 @ 21:17:44
URL: http://vinklarochperspektiv.blogg.se

Waow, vilken fin bild på dig! och vad kul att läsa hur det gick! Om jag förstått det rätt så klarade du dig väldigt bra trots att du inte har franska som modersmål!

Svar: Tack!! (Teatersmink, du vet ^^) Jag är glad att jag vågade iaf, fastän jag var nervös.
Alicia

Opa
2017-02-14 @ 23:34:11

Som du skrev har du gjort en jätte insats. Dina klasskompisar kan ta dig som förebild, som inte behärskar språket. M en du har lärt dig en massa

Svar: Tack så mycket! Även om det inte gick perfekt är jag glad att jag fick vara med :)
Alicia

Pia Lundkvist
2017-02-15 @ 00:09:10

Wow vilken fin bild på dig Alicia!

Svar: Men åhh tack så mkt :* Hoppas allt är bra med dej! <3
Alicia

Oma
2017-02-16 @ 11:04:22

BRA BRA BRA, efter bara en termin!
JÄTTE BRA GJORT!
Jag är väldigt stolt över dej.
Bamse kram av din Oma

Svar: Men åhh taaack! :) KRAM!!
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0