Lite svenska grejer

Jag har sett lite svenska grejer här bl.a:
- Hm och Ikea, det känner alla till här.
- I affären såg jag Wasa knäckebröd och Skorpor och på det paketet stod det "with love from Sweden" ^^
- Min familj kollar på en fransk/svensk serie som heter Jour polaire/midnattssol.
-Igår såg jag Stefan Lövfen på tv tillsammans med massa andra statsministrar och presidenter. (Han liknar faktiskt Frankrikes president lite, båda är ganska korta, har brunt hår och lite högt hårfäste, båda är också mer eller mindre till vänster)

Det var det jag märkt hittills :)
Byeeee

Mamma
2017-01-17 @ 22:11:08

Roliga iakttagelser! Midnattssol har ju gått här också! Vi har ju dessto mera franska saker här...gruyere är däremot lite svårt att få tag på...

Svar: BTW så såg jag en reklam på tv för Skorpor, och det är samma märke som i Sverige, samma förpackning ^^
Alicia

Oma
2017-01-18 @ 09:22:48

Som i Holland där finns också H.M. Och IKEA.
Ha det så bra, kram av din Oma

Svar: Har förresten också sett HEMA här ^^
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0