Skolan

Helluuuu! Igår var första skoldagen igen och det är väl alltid blandade känslor inför det...
Denna vårterminen ska jag och min klass framföra en pjäs och i siiiista stund innan jullovet bestämde vi oss för att göra pjäsen Electre av Jean Giraudoux. (Vi gör en pjäs i Kristofferskolan också men då är det i 12:an.)
 
"Elektra var inom den grekiska mytologin Agamemnons och Klytaimnestras dotter samt syster till Ifigeneia och Orestes." Jag ska spela Agathe och en till lite mindre roll. Det är inte huvudrollen elr något men jag har ganska många repliker ändå. Så plugga repliker är vad jag ska göra (och har gjort) framöver. Det är ju svårare för mig än för dom andra eftersom jag inte fattar vad jag säger, varför jag säger det, hur jag ska säga det och hur man uttalar orden ;) (Okej jag överdrev liiiite kanske hehe) Men tror det är ett bra sätt att lära sig franska!
 
Skriver mer om detta senare! Gonatt!
Oma
2017-01-05 @ 13:41:30

Det kommer nog att bli ett fint minne att ha varit med i en pjäs i Frankrike. Stort lycka till! Kram på dej.

Svar: Ja det blir det nog! Tack så mycket är typ redan nervös ^^ Kraaam
Alicia

Mamma
2017-01-08 @ 08:45:04

Du blir ju helt fransk efter detta! Prata flytande! HJäääälp vad kul!Kraaaam

Svar: Men det är ju inte säkert att det kommer få mig att prata flytande..
Alicia

Pappa
2017-01-08 @ 18:26:31

Du är en bra skådis, så det kommer att se bra ut även om Du inte förstår vad Du säger :)

Svar: Hehe ^^ tack men jag är inte alls en bra skådis..
Alicia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

aliciaistrasbourg.blogg.se

Une année à Strasbourg

RSS 2.0